اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ, صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏

جلسه ویدیو کنفرانس زراعت وزارت جهاد کشاورزی با حضور مقام عالی وزارت ، معاون وزیر در امور زراعت و مدیران ستادی وزارت جهاد کشاورزی بصورت حضوری و روسای سازمانهای جهاد کشاورزی استانها بصورت ویدیو کنفرانس، برگزار شد.

در این جلسه  وزیر جهاد کشاورزی اجرای  کامل سطوح ابلاغی زیر کشت برای استانها را مهم دانست و گفت : گندم و گیاهان استراتژیک شاخص عملکردی استانهاست  باید جهاد کشاورزی استانها تلاش کنند که با اهرمهایی که در اختیار دارند از کاهش سطح زیر کشت این محصولات جلوگیری کنند.
کاظم خاوازی افزود: لازم است که تیم خبره سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی در استانها حرکت کنند و بحثهای زراعت ، دامپروری و سایر مباحث دیگر را  پیگیری نموده ودر این زمینه به روسای سازمانهای جهاد کشاورزی و معاون زراعت وزارت کمک کنند و تحلیلهای دقیق به ما ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه   کاشت گیاه روغنی کاملینا در سطح 2 هزار هکتار در کشور شروع شده است ادامه داد:  اجازه بدهیم گیاهان روغنی مانند کاملینا و کنجد جای خودرا در تقویم زراعی باز کنند .
وی  تاکید کرد: ما باید بعنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور ورود جدی به مباحث داشته ودر این شرایط سخت که  چشم مردم ایران برای تولید مواد غذایی به ما دوخته شده است با تمام توان به این عرصه ورود پیدا کنیم.   
وزیر جهاد کشاورزی خصوص کشاورزکارت خاطر نشان کرد: باید با صلاحدید معاون زراعت،اعتبارات کشاورز کارت در جهت اجرای محلولپاشی ، تامین آفت کش و نهاده ها و....و بطورکلی هر فعالیت  آلترناتیو دیگر بکارگرفته شده و  به کشاورزان نیازمند و کشاورزانی که محصولات مورد نظر مارا میکارند ، تعلق گیرد.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشـت : با توجه به بارندگیهای اخیر وضعیت کشت و کار در استانها خوب است گرچه از نظر بارندگی با تاخیر وارد سال زراعی شدیم ولی با این وجود 15.4 میلیمتر از تامین آب سال زراعی در همین مدت کوتاه اتفاق افتاد.
جواد وفا بخش افزود: برنامه های  کشت دیم نیز با وضعیت بهتر پیش می رود و درکشت دیم 0.7 درصد و در کشت آبی 2.2 در صد نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم.  

منبع : سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

تماس با ما

مشهد حد فاصل بلوار قرنی 23 و 25 برچ فروردین ورودی اداری دوم طبقه 8

تلفن : 05137237515

تمامی حقوق محفوظ است.

Template Design:Dima Group